مدیریت کسب و کار
سید عارف اصغرزاده شیاده؛ مهدی روح الامینی؛ شیبا معصومی؛ آزاده کیاپور
چکیده
هدف این پژوهش ارائه الگوى کیفی استفاده از تاثیرگذاران رسانههای اجتماعى در رفتار مصرفکنندگان صنعت لوازم آرایشى و بهداشتى لوکس میباشد. روش پژوهش با توجه به هدف آن، کاربردی و از حیث شیوه اجرا، کیفی، بر مبنای روش داده بنیاد میباشد. جامعه آماری پژوهش شامل 15 نفر از مدیران شرکتهای تبلیغاتی با حداقل 5 سال سابقه ...
بیشتر
هدف این پژوهش ارائه الگوى کیفی استفاده از تاثیرگذاران رسانههای اجتماعى در رفتار مصرفکنندگان صنعت لوازم آرایشى و بهداشتى لوکس میباشد. روش پژوهش با توجه به هدف آن، کاربردی و از حیث شیوه اجرا، کیفی، بر مبنای روش داده بنیاد میباشد. جامعه آماری پژوهش شامل 15 نفر از مدیران شرکتهای تبلیغاتی با حداقل 5 سال سابقه کار باشند، مدیران فروشگاههای اینترنتی در رسانههای اجتماعی و اساتید دانشگاهی رشته مدیریت بازاریابی که تحقیقاتی داشتند، میباشد. حجم نمونه با منطق نمونهگیری نظری و روش قضاوتی و از طریق مصاحبههای نیمه ساختاری از متخصصین حوزه تبلیغات انجام شد و مصاحبهها تا دستیابی به اشباع نظری ادامه داشت. برای گردآوری اطلاعات از مصاحبه نیمه ساختاریافته استفاده شد. برای کدگذاری داده ها از نرم افزار MAXQDA استفاده گردید. نتایج نشان داد که بازاریابی رسانه های اجتماعی در مجموع 11 عامل و 93 مولفه استخراج و شناسایی شد. عوامل شناسایی شده شامل: شرایط علی (تغییر در نحوه بازاریابی، تغییرات فناورانه، تغییرات زیستی مردم)، پدیده محوری (فرایند استفاده از تاثیرگذاران رسانههای اجتماعى)، عامل زمینهای و بسترساز (ویژگیهای تاثیرگذاران رسانههای اجتماعی، ویژگیهای برند)، عامل مداخلهگر (عوامل دولتی، بینش اجتماعی از رسانههای اجتماعی)، عامل راهبردی (استفاده از استراتژیهای مختلف بازاریابی، سنجش موفقیت تبلیغات تاثیرگذاران)، پیامد (اثربخشی تبلیغات) میباشد.